You are using an older browser version. Please use a supported version for the best MSN experience.

Shelton defamation case against In Touch settled, dismissed

Associated Press logo Associated Press 4/13/2017
FILE - This June 7, 2016 file photo shows Blake Shelton performing at the 12th Annual Stars for Second Harvest Benefit at Ryman Auditorium in Nashville, Tenn. Lawyers for Shelton and In Touch magazine asked a federal judge in Los Angeles, Thursday, April 13, 2017, to dismiss the country star's defamation lawsuit against the tabloid over a 2015 cover story that declared he was headed to rehab. No settlement details were included, but Shelton has denied the allegations in the story and won an early court ruling that kept the case alive. (Photo by Amy Harris/Invision/AP, File) © The Associated Press FILE - This June 7, 2016 file photo shows Blake Shelton performing at the 12th Annual Stars for Second Harvest Benefit at Ryman Auditorium in Nashville, Tenn. Lawyers for Shelton and In Touch magazine asked a federal judge in Los Angeles, Thursday, April 13, 2017, to dismiss the country star's defamation lawsuit against the tabloid over a 2015 cover story that declared he was headed to rehab. No settlement details were included, but Shelton has denied the allegations in the story and won an early court ruling that kept the case alive. (Photo by Amy Harris/Invision/AP, File)

LOS ANGELES (AP) — A judge has granted a request by lawyers for Blake Shelton and In Touch magazine to dismiss a defamation lawsuit filed by the country music star over a cover story that declared he was headed to rehab.

U.S. District Judge Christina Snyder signed the order Thursday. Filings seeking the dismissal did not include any details of a settlement, but said both sides will pay their own costs of the litigation.

Shelton's attorney Stanton "Larry" Stein said the suit was amicably resolved but he could not comment further. Attorneys for In Touch and its parent company Bauer Publishing Co. did not respond to email messages.

Shelton sued the tabloid over a September 2015 cover story it published that declared "Rehab for Blake" and included several anecdotes of the singer's alleged drunken antics.

He denied the incidents occurred.

AdChoices
AdChoices
AdChoices
image beaconimage beaconimage beacon