You are using an older browser version. Please use a supported version for the best MSN experience.

News: Homepage News Stripe

British paper apologizes to Melania Trump, pays 'substantial damages' over article

USA TODAY logo USA TODAY 1/26/2019 Doug Stanglin
a woman in glasses looking at the camera: First Lady Melania Trump listen as President Donald Trump (not pictured) speak during a Hanukkah reception in the East Room of the White House in Washington, DC, USA, Dec. 6.. 2018. © Provided by USA TODAY, a division of Gannett Satellite Information Network, Inc. First Lady Melania Trump listen as President Donald Trump (not pictured) speak during a Hanukkah reception in the East Room of the White House in Washington, DC, USA, Dec. 6.. 2018.

London's Daily Telegraph apologized to first lady Melania Trump on Saturday and said it had agreed to pay her "substantial damages" for publishing false statements regarding her family and her modeling career.

"We apologise unreservedly to The First Lady and her family for any embarrassment caused by our publication of these allegations," the newspaper wrote Saturday. "As a mark of our regret we have agreed to pay Mrs. Trump substantial damages as well as her legal costs."

The claims appeared last week in a cover story in its Saturday Magazine entitled "The Mystery of Melania."

The conservative British newspaper said the article should not have made the claim that Melania Trump was struggling in her modeling career before she met Donald Trump nor that she had advanced in her career due to his help.

"We accept that Mrs. Trump was a successful professional model in her own right before she met her husband and obtained her own modeling work without his assistance, " the Telegraph said. 

The newspaper also said she did not leave her design and architecture course at her university because of anything to do with completing her exam, as alleged in the article, "but rather because she wanted to pursue a successful career as a professional model."

The apology also stated that the future first lady met Donald Trump in 1998, not in 1996, as it had published, and also wrongly claimed that her mother, father and sister had relocated to New York in 2005 to live in buildings owned by Trump. "They did not," the newspaper said.

The Telegraph also cleaned up a couple of additional points:

• "Mrs Trump’s father was not a fearsome presence and did not control the family. "

• "The claim that Mrs. Trump cried on election night is also false."

This article originally appeared on USA TODAY: British paper apologizes to Melania Trump, pays 'substantial damages' over article

AdChoices
AdChoices

More From USA TODAY

image beaconimage beaconimage beacon